Meja Bersepah Waktu Bekerja
DAPATKAN RUANG YANG SECUKUPNYA
DI TEMPAT KERJA
GELISAH kerana tempat kerja selalu bersepah dengan kertas dan sebagainya.Jika di tanya mengapa jadi demikian, banyak alasan di beri seperti MALAS, tidak suka mengemas dan sebagainya.Jika dilihat kembali, adakah keadaan meja yang bersepah boleh tip membantu anda fokus terhadap kerja? Fikirkanlah kembali, Saya ada sedikit TIPS yang menarik untuk anda mengatasi masalah ini.
DI TEMPAT KERJA
GELISAH kerana tempat kerja selalu bersepah dengan kertas dan sebagainya.Jika di tanya mengapa jadi demikian, banyak alasan di beri seperti MALAS, tidak suka mengemas dan sebagainya.Jika dilihat kembali, adakah keadaan meja yang bersepah boleh tip membantu anda fokus terhadap kerja? Fikirkanlah kembali, Saya ada sedikit TIPS yang menarik untuk anda mengatasi masalah ini.
MOTIVASI DIRI
Perkara pertama yang perlu dijadikan inisiatif adalah diri kita sendiri yang perlu berubah ke arah positif.Andai kata malas sifat malas itu sudah lama sebati dengan diri anda, cuba UBAH.Keadaan meja yang kotor menunjukkan sikap anda yang suka lepas tangan dan tidak mementingkan kekemasan.
BUANG SEGALA SAMPAH YANG ADA
Seterusnya dapatkan lebih banyak ruang di meja anda dengan membuang segala sammpah seperti kertas,botol, plastik snek dan sebagainya.Meja kerja bukanlah tempat sampah berkumpul, sebaliknya ia harus dihiasi dengan gambar atau barang lain yang boleh memberi semangat untuk anda menumpukan perhatian pada kerja.
HIAS MENGIKUT CITARASA
Selepas mendapat ruang secukypnya untuk meja kerja, hias ia mengikut citarasa individu itu sendiri.Letakkan koleksi gambar di tepi meja untuk ditatap selalu dan boleh untuk dijadikan sebagai penarik MOOD waktu kerja.Jika anda seorang yang gemarkan keindahan, boleh juga menghias meja kerja dengan menyusun bunga yang beraneka dalam pasu dan boleh diletakkan di tepi sudut meja kerja anda.Namun, pastikan semua barang yang diletakkan itu tidak mengganggu tumpuan anda atau rakan sekerja anda ketika bekerja.
JANGAN ULANGI KESILAPAN YANG SAMA
Walaupun anda sudah berjaya menyusun barang secara kompleks dan kemas, namun anda juga perlu mengekalkan keadaan itu buat jangka masa yang panjang.Jika anda tidak dapat menghentikan perbuatan membuang sampah atas meja kerja , pastikan bakul sampah berada berdekatan untuk memudahkan anda membuang sampah.Pastikan meja kerja sentiasa kelihatan bersih.
ELAKKAN PERKARA BERIKUT
Jangan sesekali meletakkan beg atau barang yang berat diatas meja kerja anda.Ia bukan sahaja kelihatan tidak menarik tapi juga menggunakan atau mencuri ruang yang banyak di atas meja kerja anda.Letakkan ia di tempat yang sepatutnya.Selain itu, elakkan daripada menghias meja kerja secara berlebihan, walaupun ia kelihatan menarik dan berwarna-warni, namun ia juga menyebabkan anda tidak mempunyai ruang mencukupi untuk barang lain yang mungkin lebih penting dari barang yang anda hiasi di atas meja kerja anda.
KESIMPULAN
Anda perlu telitikan dahulu sebelum atau semasa membuat perhiasan di atas meja kerja anda kerana menghias atau mengemas meja kerja adalah untuk jangka masa yang panjang untuk anda gunakan.Jadi ini sahaja cara dan pendapat saya buat masa ini dan mungkin ada pendapat lain yang lebih baik dari pendapat saya ini yang mungkin boleh kita kongsi bersama untuk kemajuan serta mengubah potensi kerja kita di kemudian hari.ok..cukup lah sessi membebel saya buat masa ini dan saya akan membebel di alin edisi blog saya ini..Jadi tunggu.......sekian..
Wassalam
HIAS MENGIKUT CITARASA
Selepas mendapat ruang secukypnya untuk meja kerja, hias ia mengikut citarasa individu itu sendiri.Letakkan koleksi gambar di tepi meja untuk ditatap selalu dan boleh untuk dijadikan sebagai penarik MOOD waktu kerja.Jika anda seorang yang gemarkan keindahan, boleh juga menghias meja kerja dengan menyusun bunga yang beraneka dalam pasu dan boleh diletakkan di tepi sudut meja kerja anda.Namun, pastikan semua barang yang diletakkan itu tidak mengganggu tumpuan anda atau rakan sekerja anda ketika bekerja.
JANGAN ULANGI KESILAPAN YANG SAMA
Walaupun anda sudah berjaya menyusun barang secara kompleks dan kemas, namun anda juga perlu mengekalkan keadaan itu buat jangka masa yang panjang.Jika anda tidak dapat menghentikan perbuatan membuang sampah atas meja kerja , pastikan bakul sampah berada berdekatan untuk memudahkan anda membuang sampah.Pastikan meja kerja sentiasa kelihatan bersih.
ELAKKAN PERKARA BERIKUT
Jangan sesekali meletakkan beg atau barang yang berat diatas meja kerja anda.Ia bukan sahaja kelihatan tidak menarik tapi juga menggunakan atau mencuri ruang yang banyak di atas meja kerja anda.Letakkan ia di tempat yang sepatutnya.Selain itu, elakkan daripada menghias meja kerja secara berlebihan, walaupun ia kelihatan menarik dan berwarna-warni, namun ia juga menyebabkan anda tidak mempunyai ruang mencukupi untuk barang lain yang mungkin lebih penting dari barang yang anda hiasi di atas meja kerja anda.
KESIMPULAN
Anda perlu telitikan dahulu sebelum atau semasa membuat perhiasan di atas meja kerja anda kerana menghias atau mengemas meja kerja adalah untuk jangka masa yang panjang untuk anda gunakan.Jadi ini sahaja cara dan pendapat saya buat masa ini dan mungkin ada pendapat lain yang lebih baik dari pendapat saya ini yang mungkin boleh kita kongsi bersama untuk kemajuan serta mengubah potensi kerja kita di kemudian hari.ok..cukup lah sessi membebel saya buat masa ini dan saya akan membebel di alin edisi blog saya ini..Jadi tunggu.......sekian..
Wassalam
Ulasan